28 Ocak 2013

İzmir varmı? senin gibisi...



İzmir, Türkiye’de İstanbul’dan sonra yaşayabileceğim ikinci ve tek şehir. Gittiğimde sokaklarında rahatça dolaştığım yegane şehir.  Tertemiz ve palmiye ağaçları sırasıyla dizilmiş sokakları, Kordonboyu, Karşıyaka’ daki  balıkçı barınakları, eski  Sevinç pastanesi,  şimdilerde Reyhan pastanesi, tarihi asansörü, Darıo Moreno sokağı, Balçova’sı, birbirinden lezzetli balıklar yenilebilecek balıkçıları, tertemiz   sokaklarıyla Alsancak’ı, Sevgi yolu. Anlatılmaz ancak yaşanır bu şehirde. Hep istedim yaşamayı orada. Seyahatler nedeniyle en çok gittiğim şehirdi benim. İzmir seyahati olunca deymeyin keyfime. Gidince yapılacaklar belli. Sabah öncelikle şöyle sıcak bir çay ve boyoz. Öğlen Alsancak Gül sokakta Venedik pizza, şahane bolonez soslu spagetti ve pizza.  Akşamüzeri mutlaka bir arkadaşımla Sevinç pastanesinde çikolatalı pasta, çay eşliğinde. Tabi akşamı iple çekiyorum, Alsancak Kıbrıs Şehitleri caddesinde balık, rakı ve midye dolma. Gece olduğunda İzmir Alsancak’ta dolaşmak hem çok keyifli olur hemde çok rahat dolaşırdım. Sonra doğru otele. Ertesi gün işler bitince, sevgi yoluna gidip bir tur atmak bana en çok keyif veren şeylerden biriydi. Kitapçılar, gümüşçüler. Aslında gerçekten İzmir’de yapılabilecekler o kadar çoktur ki, zamanın nasıl geçtiğini hiç anlamazsınız. Bana İzmir’i hatırlatan en güzel şeylerden biri de, akşamüzeri genellikle Levanten’lerin saçlarını yaptırıp, en şık giysilerini giyip, Sevinç pastanesinde çay içip yaptıkları sohbettir. Sevinç pastanesi diyorum çünkü 80’li yıllarda genellikle herkes oraya giderdi. İzmir’de çok sayıda Levanten yaşar ve ben onların herşeye olan saygılarına hep hayran kalmışımdır. Hep anılarım arasındadır. Şimdi artık seyahat yok, İzmir’e yerleşemedim tabi ama kızım İzmir Dokuz Eylül üniversitesini kazandı ve şimdi orada yaşıyor. Dolayısıyla yerleşemedim ama kızımı yerleştirdim ve benim bir yarım zaten şimdi orada. 

Arkadaşlarım kendin gidemedin ama kızını yolladın diye takılıyorlar bana. Öylede oldu.

İşte benim bildiğim ve çok sevdiğim İzmir.

1 yorum :

  1. Çok güzel bir yazı. Elinize sağlık...İzmir bir prensestir.Demiş Victor Hugo'da...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkür ederim.