20 Ekim 2013

Cheesecake Yapmanın Püf Noktaları



Yaklaşık 1 yıldır yoğun bir şekilde, pasta, tatlı, kurabiye yapmaya çalışıyor, yaparken de öğrenmeye çalışıyorum. Yaparken mutlaka yeni birşeyler öğreniyorum ve zamanla kendi püf noktalarım ortaya çıkıyor. Bazen hazırlarken, bazen pişirirken aklıma bazı noktalar geliyor ve bir daha yaptığımda böyle yapmalıyım diyorum.
İşte bu yüzden ben de kendimce uyguladığım veya öğrendiğim ince ayrıntıları burada paylaşmaya karar verdim. Naçizane yardımcı olabileceğim bir şey olursa mutlu olurum...

Cheesecake Yapmanın Püf Noktaları

Öncelikle kesinlikle kelepçeli kalıp kullanın.

Kalıbın altına yağlı kağıt serip, tereyağ veya margarin ile yağlayın. Mümkünse yağlı kağıdı dışarı doğru taşırarak koyun.

Fırına koymadan önce kalıbın altını ve yanlarını alüminyum folyo ile kaplayın. ( cheesecake'in çatlamasını önleyecektir)

Eğer bisküvili bir taban hazırlayacaksanız, tabana bisküviyi yaydıktan sonra, bir bardağın tabanı ile iyice bisküvilerin üzerine bastırın ve bisküviyi önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10 dakika pişirin.

Kremayı bisküvinin üzerine boşaltmadan önce, kasenizi tezgaha birkaç kez vurun. (hava kabarcıklarının çıkması sağlanacaktır.)

Kalıbınızı fırına koymadan önce mutlaka ya fırın tepsisinin içine ya da fırına dayanıklı ayrı kaseye su doldurun ve fırına koyun.(buharla pişmesi sağlanacaktır)

Cheesecake’i önceden ısıtılmış 160 derece fırında mutlaka en az 45 dakika pişirin ve fırını kapattıktan sonra, fırın kapağının arasına bir tahta kaşık koyup, fırının kapağı aralanmış bir şekilde 45 dakika daha pişmesini sağlayın.

Pişme işlemi bittikten sonra, tel ızgara üzerinde iyice soğuttuktan sonra buzdolabında kelepçeli kalıp ile iyice soğutun ve ondan sonra kalıptan çıkarın.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkür ederim.