27 Şubat 2013

REBECCA




Yazar: Daphne Du Maurier



Yönetmen: Alfred Hitchcock
Oyuncular:
Laurence Olivier, Judith Anderson, George Sanders, Nigel Bruce, Reginald Denny
Tür: Gizem, Gerilim
Yapım Yılı: 1940 (130 dk)
Vizyon Tarihi: 12 Nisan 1940 Cuma



Max de Winter’la evlenerek görkemli Manderley Malikânesine yerleşen genç ve mütevazı Bayan de Winter’ı rahat, huzurlu bir yuvadan bambaşka bir ortam beklemektedir. Bay de Winter’ın bir yıl önce ölmüş ilk eşi Rebecca’nın anısı, hizmetkârlardan Bayan Danvers tarafından canlı tutulmakta ve çiftin arasında aşılması güç bir engel olarak durmaktadır. Daphne Du Maurier’nin ünlü romanı Rebecca, 1938 yılında yayımlandığında büyük ses getirdi. Popüler bir aşk hikâyesi olarak sunulan Rebecca’nın çok daha derinlikli, psikolojik bir roman olduğu zaman içinde anlaşıldı ve klasikler arasında yerini aldı.
Bu gerilimli hikâye ünlü yönetmen Alfred Hitchcock’un dikkatini çekti ve Rebecca 1940 yılında başrollerini Joan Fontaine ile Laurence Olivier’nın paylaştıkları bir sinema filmine de uyarlanıp büyük başarı kazandı.



www.maxkitap.com

REBECCA
1970’li yıllarda siyah beyaz haliyle, çocuk gözüyle seyrettiğim ve hiç unutamadığım, sonunda arayıp bulduğum Daphne Maurier adlı yazarın kitabı Rebecca. O yıllarda bayağı küçüktüm filmi izlediğimde. Fakat o kadar çok etkisinde kalmışım ki ara ara hatırlayıp da şu kitabı bulsam okusam, filmini bulsam izlesem diye düşünürken, kitabı buldum.. İki gün içinde okudum. Hani derler ya bir solukta okudum, öyle diyebilirim. Tabi herzaman film, kitap gibi olmuyor. Kitap okumak başka bir keyif. Ben kitap okurken genelde kişileri ve mekanları kafamda oluştururum. Bilmiyorum kitap okurken sizde aynı şeyi yapıyor musunuz?  Sadece, filmini izlediğimde malikane ve malikanenin aslında ürperten ama bir o kadar da insanı çeken bir yer olduğu kafamda resim gibi kalmış.  Ama şimdi kitabı okuyunca, filmini izlememiş olsaydım bile yine aynı şekilde malikane gözümde canlanırmış. Yazarın dili o kadar güzel ki, insan kendini kaptırıyor, bir bakmışım, kitabı okurken “nerdeyim,ne yapıyorum?” farkında değilim.  Gerçekten çok güzel ve sürükleyici bir kitap.
Gerilim kitapları sevenlere bu kitabı okumalarını öneririm. Tabi Alfred Hitchcock filmlerini sevenlerin de mutlaka, Rebecca’yı izlemelerini şiddetle öneririm. Film ne kadar başarılıymış ki ben seyrettiğimde 10 veya 11 yaşlarında olmama rağmen unutamadım.
Unutamadığım film ve kitap sayısı o kadar çokki, yavaş yavaş onları da yazmak istiyorum.
Yakında başka bir kitapla görüşmek üzere…

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkür ederim.