9 Ocak 2013

Şeytan Çikolata Giyer (Devil's Food Cake)


Kek Malzemeleri;
150 Gram oda sıcaklığında tereyağ
2/3 Su bardağı (50 Gram) kakao
2/3 Su bardağı kaynar su
1/3 Su bardağı sıcak süt
1,5 Su bardağı un
1,5 Su bardağı toz şeker
1 çay kaşığı karbonat
1/2 Çay kaşığı tuz
1 Çorba kaşığı vanilya özütü (ben toz vanilya kullandım)
3 Adet iri yumurta

Ganaj malzemeleri;
150 Gram bitter çikolata (doğranmış)
150 Gram sütlü çikolata (doğranmış)
1 Kavanoz (400 ml) Nutella
1+2/3 Su bardağı (400 ml) soğuk krema

Çikolata Kırıkları Malzemeleri;
120 Gram bitter çikolata (doğranmış)

Frambuaz Sos Malzemeleri;
1 Kg Frambuaz
1,5 Su bardağı toz şeker
1 Limon suyu
4/2 Su bardağı mısır nişastası

Kek Tarifi;
Öncelikle fırını 175 dereceye ayarlayın. 20 cm çapındaki 2 ayrı kalıbın altını yağlayın ve ayrıca yağlı kağıdı kaplayıp, yağlı kağıdı da yağlayın. Öncelikle kakaoyu bir kaseye eleyin ve üzerine kaynar suyu ekleyip kakao iyice eriyinceye kadar karıştırın, üzerine sütü ekleyip tekrar karıştırıp soğumaya bırakın.
Ayrı bir kaseye un, tuz ve karbonatı eleyin.
Ayrı bir kaseye de, (ben cam kase kullanmayı tercih ediyorum) oda sıcaklığında yumuşamış olan tereyağını koyup, iyice eriyinceye kadar mikserle karıştırın. Daha sonra üzerine toz şekeri ilave edip orta hızda mikserle çırpın. Hemen arkasından yumurtaları teker teker ileve edip (her eklediğinizde iyice karıştırın) çırpın. Son olarak ta vanilyayı ekleyin ve biraz daha çırpın.
Mikserle düşük hızda çırparken, sütlü kakao karışımı, unlu karışımla dönüşümlü olarak 3 kerede ekleyin. Yani önce unlu karışımın bir kısmını, sonra kakaolu karışımın bir kısmını. Aynı işlemi malzemeler bitene kadar 3 kere tekrarlayın.
Çırpma işlemi bittikten sonra, keki ikiye bölerek, hazırladığınız 2 ayrı kalıba eşit miktarda boşaltın. Kalıpları setin üzerine vurarak, kek harcının kalıba oturmasını sağlayabilirsiniz.
Her 2 kalıbıda hazır olduktan sonra daha önceden ısıttığınız fırına koyun ve 25 dakika pişirin. (Tabi bu süreyi kendi fırınınıza göre ayarlamanız daha sağlıklı olacaktır.)
Kekler piştikten sonra, fırından alın ve soğumaya bırakın. iyice soğuduğuna emin olduktan sonra kalıplardan çıkarın.

Çikolata Kırıkları tarifi;
Çikolata kırıklarını elde etmek için, öncelikle 120 gram bitter çikolatayı benmari usulü eritin. Ocaktan aldıktan sonra 2 dakika soğumaya bırakın.
Daha sonra 36*40 ölçülerinde 2 adet yağlı kağıt kesin. Kağıtlardan birini, düz bir zemine serin ve erittiğiniz çikolatayı üzerine dökün. Döktükten sonra, çikolatayı kağıdın kenarlarında 1’er cm yer kalacak şekilde kağıda yayın. Daha sonra 2. yağlı kağıdı, çikolatayı döktüğünüz kağıdın üzerine kapatın ve hafifçe bastırarak hava boşluklarını alın. Sonra kısa olan uçtan başlayarak rulo haline getirin ve bir tepsiye koyarak ( ben fırın tepsisine koydum ve hiç bir kayma yapmadan, tepside durdu) buzdolabına kaldırıp 2 saat bekletin.
2 saat sonra çıkardığınızda, yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine, hızlı bir şekilde ruloyu açın. Açarken, çikolatanın nasıl kırıldığını görceksiniz. Elinizi fazla sürmeden bir cımbız yardımıyla pastanın kenarlarına dizebilirsiniz. Eğer pastanız hazır değilse çikolatayı kırık bir halde buzdolabında bekletebilirsiniz.

Ganaj tarifi;
Bitter ve sütlü çikolatayı, benmari usulü eritin ve ocaktan alın. Üzerine Nutella’yı ekleyin ve çırpın. Ardından, soğuk kremayı ekleyerek tekrar karıştırın. Çok fazla karıştırmamaya özen gösterin. Fazla karıştığında ganaj pürüzlü olabilir. Artık ganajınız pastayı kaplamaya hazır.
Ben biraz buzdolabında beklettikten sonra, pastayı kaplıyorum, çünkü ganaj biraz daha sertleşince pasta çok daha kolay kaplanıyor.

Frambuaz sos tarifi;
Öncelikle frambuazları blenderdan geçirin ve bir tencereye alın. Diğer malzemeleri de ekleyip, orta ateşte koyulaşana kadar, yaklaşık 25 dakika pişirin. Piştikten sonra soğumasının bekleyin.

Şeytan Çikolata Giyer, gerçekten görüntü insana bunu hatırlatıyor. Bu pastayı Cenk Sönmezsoy'un blogunda,, http://www.cafefernando.com/turkce/devils-food-cake-seytan-cikolata-giyer/
gördüğümde ben herhalde bu pastayı yapamam demiştim. Fakat, arkadaşlarımla toplanacağımızda bir cesaret kendimi bu pastayı yaparken buldum. Pasta bittiğinde görüntü tamamdı. Tabi ben ayrıca arasına frambuaz sos ilavesi yaptım. Ama tabi bence en önemli olan lezzetiydi, çok merak ediyordum. Bir gece dolapta bekledi ve ertesi gün arkadaşlarıma çıkarıpta kestiğimde, bayıldılar. Adını vermek istemediğim fakat devamlı pasta aldığımız çok bilinen ve şahane pastalar yapan bir pastaneden aldığımı sandılar. Sos, çikolata kırıkları, herşeyiyle gerçekten şahane oldu. İyiki denemişim, iyiki Cenk bu tarifi vermiş. Kendisine teşekkür ederim.Siz de mutlaka deneyin. Sonuç mükemmel.

1 yorum :

  1. Hafif,lezzetli ve doyumsuz bir tat abla ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkür ederim.