21 Ocak 2013

AKM' yi kaybettik mi?



AKM neresi?
 Benim için, sizin için neresi? Benim için olan kısmını söyleyeyim. İstanbul’un merkezi, Taksim’in ortası, buluşma noktası. Ama en önemlisi, çok değerli yazarların, bestekarların eserlerinin izlendiği, salona oturduğumuzda, burnumuza gelen o mis gibi kokusu, tiyatroları, operaları, konserleri. Herşey gibi, heryer gibi o şahane sanat merkezi de gitti. Artık buluşma noktası yok, tiyatro yok, opera yok, yok ta yok. Var da yok. Opera için, Kadıköy Süreyya operası veya Caddebostan kültür merkezi, tiyatro için ise Küçükçekmece, Cevahir alışveriş merkezi gibi yerler var.  Nerede Oda tiyatrosu, nerede Aziz Nesin sahnesi ve Taksim sahnesi. İzlediğim, Carmina Burana, Sihirli Flüt, Batı yakasının Hikayesi, Amadeus, La Traviata, Ben Ruhi Bey Nasılım, Çayhane, Ful yaprakları nerede. Onlar şimdi başka sahnelerde. Şimdi bana, söyleyin bu saydığım sahnelerin yerini, oturduğumuz sandalyeleri, her birinin kokusunu kim geri verebilir bir daha.
Şimdi AKM yerine ne yapılırsa yapılsın, asla onun yerini alamayacak. Çünkü içinde o mis gibi kokusu olamayacak. Artık AKM yok, büyük salon yok, sessizlik var. Derin bir sessizlik. Daha hangi değerlerimiz, tarihimiz yok edilecek merak ediyorum.

 İstanbul, Taksim, İstiklal yok oluyor. Biz yok oluyoruz……….

Bekliyoruz bakalım nasıl bir sanat merkezi çıkacak ortaya.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli, şimdiden teşekkür ederim.